Organizując zajęcia z zarządzania, planowania lub myślenia strategicznego, w każdym naszym projekcie dopasowujemy program odpowiednio do oczekiwań pracodawcy i samych uczestników. Naszą współpracę rozpoczniemy od wywiadu telefonicznego – i zadania serii pytań.
Poniżej prezentujemy zestaw pytań, które najczęściej stawiamy przed przygotowaniem pierwszej oferty szkolenia z zarządzania strategicznego.
- Co jest celem szkolenia:
- nauczenie rozumienia strategii firmy, nauczenie biznesowego spojrzenia
- nauczenie jak budować strategię od nowa
- pokazanie narzędzi do analizy strategicznej (np. macierz BCG) i planowania strategicznego
- Czy uczestnicy znają strategię firmy? Jak dobrze?
- Czy strategia była ostatnio zmieniana? Będzie? Jeśli tak – to czy uczestnicy mieli / będą mieć udział w tworzeniu nowej strategii? Jaki?
- Co grupa już wie o zarządzaniu strategicznym?
- Jaki jest zakres zarządzania strategicznego na ich stanowiskach – tylko wdrażają strategię, mogą współtworzyć strategię, inny
- Jaki jest % ludzi po zarządzaniu, ekonomii, MBA…
- Z czym (w zakresie tworzenia lub wdrażania strategii) uczestnicy mają najwięcej problemów?
- Jakie obszary wiedzy o ZS już mają opanowane i nie należy ich powielać?
- Jaki jest poziom wiedzy grupy o makroekonomii, inwestycjach, zarządzaniu finansami