Zapraszamy na tradycyjne lub online szkolenia sprzedażowe wyróżnione aż w trzech ostatnich rankingach firm szkoleniowych – w każdym z nich zajęliśmy miejsce na podium (więcej o rankingach). Zapraszamy na warsztaty prowadzone przez doświadczonych negocjatorów i menedżerów sprzedaży z wiodących polskich firm.
Cel szkolenia „negocjacje”
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności prowadzenia skutecznych negocjacji – takich, które prowadzą do uzyskania spodziewanego rezultatu biznesowego przy zachowaniu dobrych relacji z partnerem. Szkolenie z negocjacji każdorazowo dopasowane jest do specyfiki sytuacji negocjacyjnych, np. negocjacje handlowe, zakupowe, konsorcjalne, międzynarodowe itp. Szkolenie jest też dopasowane do poziomu wiedzy i doświadczenia konkretnej grupy (od początkujących handlowców czy kupców, po zawodowych negocjatorów).
Rezultaty po szkoleniu z negocjacji:
- Poszerzona i pogłębiona wiedza o procesie negocjacji, jego etapach i zasadach negocjowania
- Świadomość własnego stylu negocjacyjnego, jego silnych i słabych stron
- Umiejętność przygotowania się do negocjacji, zaplanowania własnej strategii i przewidzenia strategii drugiej strony
- Umiejętność przeprowadzenia efektywnych rozmów na wszystkich etapach procesu negocjacyjnego
- Zdolność rozpoznawania pułapek negocjacyjnych (np. manipulacje) i wiedza, jak je omijać
- Wyniesione – ze scenek i symulacji w czasie szkolenia z negocjacji – doświadczenie i baza pomysłów odnoszących się do takich negocjacji jakie uczestnicy prowadzą na co dzień (specyfika branży, produkt, typologia partnerów negocjacyjnych).
- Opcjonalnie: doświadczenie pracy siebie członka zespołu negocjacyjnego i autora strategii negocjacyjnej – w zaawansowanej gry negocjacyjnej Transaction Simulation
Forma szkolenia negocjacyjnego:
- Ćwiczenia: indywidualne i zespołowe przygotowywanie się do negocjacji na różnych jej etapach: analiza potrzeb i argumentów drugiej strony, planowanie przebiegu rozmowy itp.
- Scenki negocjacyjne: prowadzenie rozmów i negocjacji w symulowanych sytuacjach , jeden na jednego oraz w zespołach negocjacyjnych
- Strategiczna symulacja Transaction Simulation
- Prezentacja różnych technik negocjacyjnych, zasad obrony przed manipulacjami, wiedzy o procesie prowadzenia rozmów
Możliwy zakres tematyczny szkolenia „negocjacje” (do uzgodnienia):
Przygotowanie do negocjacji i strategia:
- BATNA moja i drugiej strony
- Cele oraz interesy moje i drugiej strony
- Argumenty i propozycje moje i drugiej strony
- Negocjacje handlowe a negocjacje zakupowe, konsorcjalne, lub inne
- Nasz indywidualne a zespołowe, zespół negocjacyjny i jego kompetencje
- Parametry finansowe (cena i inne), w ramach których poruszamy się w negocjacjach
- Silne i słabe strony nasze i partnerów zza stołu
- Odróżnienie stanowisk negocjacyjnych od interesów negocjacyjnych – u obu stron rozmów
- Planowanie kalendarza i etapów negocjacji
- Negocjacje jako etap procesu sprzedaży
- Planowanie aspektów międzykulturowych i międzynarodowych
Taktyka negocjacji i gry negocjacyjne
- Wzbudzanie zainteresowania ofertą
- Podtrzymywanie klimatu rozmowy.
- Techniki radzenia sobie z zastojem i patem
- Zarządzanie ustępstwami.
- Zamykanie negocjacji
- Negocjowanie zapisów umowy
Wybrane gry, w które grają negocjatorzy by poprawić swoją pozycję:
- Odkładanie na później
- Zasada malejących ustępstw
- „Ja nie mogę podjąć takiej decyzji”
- Gorący ziemniak
- Okazanie zamiaru rezygnacji z negocjacji
- Technika Kissingera
- Technika optyka z Brooklynu
- Bezinteresowny kelner
- Rozgrywanie ról w zespole negocjacyjnym
- Prośba o kilka ofert dla różnych wielkości kontraktów