Zapraszamy na szkolenia międzykulturowe (tradycyjne oraz online), które przygotowują do lepszego komunikowania się i pracy w strukturach lub zespołach wielonarodowych. Nasi trenerzy komunikacji zostali docenieni w trzech ostatnich rankingach firm szkoleniowych – w każdym z nich zajęliśmy miejsce na podium (więcej o rankingach).
Szkolenia międzykulturowe to:
- Zbudowanie świadomości różnic kulturowych i przygotowanie uczestników do współpracy z cudzoziemcami (w sytuacjach negocjacyjnych, w zespołach wielokulturowych itp)
- Poznanie zasad pracy z przedstawicielami konkretnego kręgu kulturowego (np. Latynosi)
- Przygotowanie do życia i pracy za granicą
- Zintegrowanie zespołu międzynarodowego i wypracowanie zasad / zachowań ułatwiających komunikację i współpracę w tym zespole
Program szkolenia z komunikacji międzykulturowej zawsze uwzględnia kontekst kultury, w której mają odnaleźć się uczestnicy szkolenia. Inaczej prowadzić będziemy zajęcia dla osób, które mają współpracować np. z Japończykami, a inaczej – gdy ze Skandynawami.
Nasze szkolenia międzykulturowe mogą być prowadzone po angielsku, dla grup wielonarodowych, mogą też łączyć elementy szkolenia z integracją szkolonego zespołu (team building).
Trenerzy prowadzący szkolenia z komunikacji międzykulturowej:
- Mają osobiste doświadczenie wielokulturowe zdobyte za granicą (pracowali i mieszkali za granicą przez wiele miesięcy)
- Pracowali w międzynarodowych zespołach projektowych i zespołach wirtualnych
- Pracowali w międzynarodowych firmach, byli zarówno przełożonymi jak i podwładnymi cudzoziemców
- Publikowali artykuły na tematy międzykulturowe w prasie specjalistycznej.
- Są pasjonatami także egzotycznych kultur – prywatnie nasi trenerzy spędzili (w ramach urlopów) łącznie ponad rok na wszystkich siedmiu kontynentach (włącznie z międzynarodową bazą badawczą na Antarktydzie )
Nasze szkolenia międzykulturowe zawierają często poniższe moduły warsztatowe:
Temat sesji | Temat sesji |
Komunikacja międzykulturowa – krótkie wprowadzenie |
|
Derdianie – gra edukacyjna | Emocjonująca gra, zapadająca głęboko w pamięć uczestników szkolenia. Uświadamia uczestnikom, na jakie problemy mogą natknąć przedstawiciele różnych kultur podczas współpracy na gruncie zawodowym. Gra jest znakomitym fundamentem dla dalszego szkolenia w zakresie tematyki „komunikacja międzykulturowa”. Stanowi doskonałą inspirację, pozwala doświadczyć i odczuć szok kulturowy oraz problemy, jakie pojawiają się podczas współpracy przedstawicieli różnych kultur. Ponieważ jest pełna emocji i – zamiast przekazywać wiedzę – tworzy środowisko, w którym grupa sama rozwija umiejętności, jest niezwykle skuteczna.Uczestnicy szkolenia „komunikacja międzykulturowa” zostają podzieleni na 2 zespoły: polskich inżynierów i xymalendzkich pracowników wykonawczych. Xymelandia to kraj o zupełnie obcej, niecodziennej, ale bardzo realnej kulturze. Polscy inżynierowie udają się do Xymelandii by nauczyć xymelnadzkich pracowników budować mosty (jednak wiedza techniczna w tej grze jest zbędna). Następuje realizacja wspólnego projektu i interakcja przedstawicieli obu kultur. Ujawniają się wszystkie typowe problemy w komunikacji międzykulturowej.Podsumowaniem gry jest obszerna dyskusja |
Mapa Kultur – komunikacja międzykulturowa na przykładzie różnic wybranych kultur narodowych (np. Polska i Niemcy) | Mapa Kultur to narzędzie, dzięki któremu uczestnicy – przedstawiciele 2 krajów – nawzajem poznają własne kultury i problemy w relacjach międzykulturowych pomiędzy swoimi krajami. Fundamentem wysokiej skuteczności narzędzia jest fakt, iż uczestnicy nie poznają różnic kulturowych podczas wykładu, ale nawzajem od siebie: Polacy od Niemców i odwrotnie. Jest to osiągane dzięki specjalnemu kwestionariuszowi, który przedstawiciele obu kultur wspólnie wypełniają. Przy każdym pytaniu ustalają wspólnie, dlaczego Niemcy odpowiadają tak, a Polacy inaczej. Dyskutują motywy swoich decyzji, podają przykłady z własnej kultury (sytuacje codzienne i zawodowe) i dzięki temu nawzajem od siebie uczą się swoich kultur. To sprawia, że sesja jest dużo bardziej interaktywna, znacznie ciekawsze dla uczestników, a skuteczność szkolenia (i trwałość jego efektów) wzrasta.Podczas tej sesji trener nie jest źródłem wiedzy, lecz inspiracji. Dzięki odpowiednio moderowanej dyskusji uczestnicy uczą się, a nie są nauczani.Podczas sesji omówione zostają różnice kulturowe w następujących obszarach:
|