Inspirujące innowacje i wynalazki

Szukasz inspiracji na rozpoczęcie sesji generowania pomysłów? A może przykładów na szkolenie z kreatywności? Interesują Cię niebanalne – choć często proste i niedrogie  wynalazki? Tutaj znajdziesz kilkadziesiąt ciekawych wynalazków i innowacji (linki do serwisu Facebook wymaga by po kliknięciu zalogować się na swoje konto na FB). Materiał ten jest częścią …

Mapa Rozwoju

Każdy z nas słyszał teorię, wedle której przeciętny człowiek wykorzystuje tylko kilka procent mózgu. Oczywiście to jedynie popularny mit. Jednak neurologia odnajduje w nim ziarno prawdy: szkolenia silnie angażujące 6 głównych części mózgu są skuteczniejsze i ciekawsze niż tradycyjny warsztat. I nie chodzi biorezonans czy hipnozę.  Wystarczy połączyć symulacje ruchowo- …

Pryzmat perspektyw

W firmie produkującej m.in. pociągi Pendolino kilka lat temu pojawiła się prosta, ale niebanalna optymalizacja. Pozwoliła zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie przy pomocy kilku kartek papieru.  Wszystko dlatego, że pracownicy Alstomu o innowacji myślą wieloperspektywicznie. Po zjechaniu z linii produkcyjnej, każdy wagon metra czy pociągu jest sprawdzany – kontroler szuka …

Zarządzanie niekompetencjami

W działach HR od lat mówi się o zarządzaniu kompetencjami. W budowaniu innowacyjnych kultur równie ważne jest mądre zarządzanie niekompetencjami.  Na szczęście jest to dość proste – choć trzeba wiedzieć, o które niekompetencje chodzi. Panuje opinia, że o niekompetentnych pracowników łatwiej, niż o utalentowanych. To prawda – jednak w kreatywnej …

Trening Twórczości

Rafał Szczepanik, Andrzej Niemczyk Zła wiadomość: tylko 2% czterdziestolatków prezentuje wrodzone innowacyjne zachowania – wynika z badań psychologów. Do tych 2% nie należał nawet Henry Ford, który zresztą – wbrew legendzie – nie wymyślił nigdy pierwszej linii produkcyjnej. Dobra wiadomość: wśród pięciolatków innowatorów jest 90%. Większość dorosłych zatraciła tę zdolność, …

Budżet Innowacji

Innowacyjne firmy jednocześnie uczą pracowników oszczędzania, jak i akceptacji dla pozytywnego marnotrawstwa. Bez połączenia tych dwóch umiejętności firma może być innowacyjna – ale tylko od przypadku do przypadku. Okazuje się, że mądrze marnować jest równie trudno jak mądrze oszczędzać.