Jay Steinfeld, były Przedsiębiorca Roku Ernst & Young, jest marketingowcem partyzanckim, którego garażowy start-up stał się Blinds.com. Home Depot w końcu przejął Blinds, obecnie wiodący na świecie internetowy sprzedawca zasłon okiennych na zamówienie. Steinfeld uczy czytelników wiele o budowaniu biznesu. Oferuje wiele przydatnych wskazówek i wyjaśnia swoje cztery podstawowe zasady: „Rozwijaj się nieustannie”, „Eksperymentuj bez strachu przed porażką”, „Wyraź siebie” i „Ciesz się jazdą”. Steinfeld przypisuje tym ideom, że pomogły mu przezwyciężyć tragedię na drodze do przedsiębiorczej sławy.

Streszczenie zostało przetłumaczone maszynowo (przepraszamy za niedoskonałości tłumaczenia) jako materiał na nasze szkolenia menedżerskie.

Take-Aways

  • Kluczowe wartości są niezbędne zarówno w życiu, jak i w biznesie, ale większość ludzi traktuje je tylko z przymrużeniem oka.
  • Cztery E” są solidnymi podstawowymi wartościami dla każdej osoby i organizacji.
  • „Ewoluować nieustannie” oznacza, że zawsze należy dążyć do doskonalenia siebie i swojej firmy.
  • „Eksperymentowanie bez strachu przed porażką” pozwala Państwu i Państwa pracownikom testować nowe podejścia bez obaw, czy każde z nich się sprawdzi.
  • „Wyraź siebie” daje pracownikom pozwolenie na szczere wypowiedzi.
  • „Enjoy the Ride” przyznaje, że biznes i życie mogą być trudne, ale pozytywne nastawienie pomoże Państwu znaleźć dobro w trudnych czasach.
  • Smutek czasami towarzyszy szczęściu.


Podsumowanie

Kluczowe wartości są niezbędne zarówno w życiu, jak i w biznesie, ale większość ludzi traktuje je z przymrużeniem oka.
Kluczowe wartości nie są szanowane tak, jak na to zasługują. W biznesie często kończą jako nieczytane frazesy na tablicach ogłoszeń w stołówce lub na tylnych stronach raportów rocznych. W życiu wartości podstawowe to te solidne zasady, których uczą rodzice, a duchowni głoszą w kazaniach, o których wielu kongregantów zdaje się szybko zapominać.

„Sukces [to] ciągłe dążenie do bycia lepszym i pomaganie wszystkim wokół mnie, aby byli lepsi, niż kiedykolwiek marzyli. „
Zamiast odrzucać podstawowe wartości, proszę uznać, że są one wewnętrznymi czynnikami napędzającymi najważniejsze, najbardziej znaczące działania. Pana podstawowe wartości to kontrolne, zakulisowe koncepcje, które kierują tym, co Pan robi, jak Pan działa, co Pan myśli i jak prezentuje się Pan światu. Proszę uważnie zastanowić się nad swoimi wartościami i odróżnić te, o których mówi Pan, że w nie wierzy, od tych, którymi rzeczywiście żyje. Te ostatnie stanowią Pański kompas moralny i fundament wewnętrznej siły.

Cztery E” to solidne wartości podstawowe dla każdej osoby lub organizacji.
Biorąc pod uwagę rolę wartości podstawowych jako podstawowych zasad życia i ładu korporacyjnego, chcą Państwo mieć pewność, że Państwo i Państwa firma opierają się na właściwych wytycznych. Cztery E” to zbiór zasad, które stanowią niezawodną, stałą gwiazdę przewodnią dla Państwa i Państwa firmy. Każda z tych zasad oferuje odrębne korzyści, ale w miarę poznawania i wykorzystywania ich, odkryją Państwo, że łączenie ich pozwala na uzyskanie maksymalnych korzyści.

„Najważniejsze są małe szczegóły. Małe rzeczy sprawiają, że wielkie rzeczy się dzieją. ” (John Wooden)
Każda z tych zasad umożliwia zmianę w czasie, małymi krokami. Praktykując te cztery koncepcje, należy wdrażać je po kolei. Zysk z przyjęcia każdej zasady potęguje siłę pozostałych, tak jak procent składany buduje Państwa inwestycje.

„Ewoluować nieustannie” oznacza zawsze dążyć do doskonalenia siebie i swojej firmy.
Dobrze przeżyte życie wiąże się z ciągłym rozwojem osobistym, duchowym i zawodowym. Zmieniając się na lepsze, należy nieustannie poszukiwać nowych pomysłów i podejść oraz wykorzystywać zdobytą wiedzę do prowadzenia lepszego, bardziej produktywnego, bardziej świadomego i bardziej rozwiniętego życia – w tym do radzenia sobie z wszelkimi wyzwaniami, które mogą się pojawić, z pozytywnym nastawieniem i pewnością siebie. Firmy również muszą się rozwijać w pozytywny sposób, przede wszystkim poprzez zapewnienie swoim pracownikom możliwości rozwoju zawodowego i znalezienia spełnienia.

Należy zatrudniać wyjątkowych, elastycznych ludzi, którzy potrafią dostosować się do zmieniających się okoliczności – którzy w rzeczywistości nie boją się zmian. Poszukiwania te wymagają świadomej rozmowy kwalifikacyjnej, która dociera do szczegółów. Proszę nie bać się zadawać dociekliwych pytań, aby ustalić, czy kandydaci mają wymaganą elastyczność, czy potrafią dopasować się do kultury Państwa firmy i wnieść do niej swój wkład.

W zależności od tego, jak kandydat odpowie na pytanie o stosunek do ciągłego doskonalenia – pytanie kluczowe – proszę zadać pytanie uzupełniające: „Co Pan/Pani robi obecnie, aby się doskonalić?”. Zadawanie takich ukierunkowanych pytań pomoże Państwu znaleźć i przyjąć do pracy pracowników, którzy z natury dążą do ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. Jeżeli zatrudnią Państwo wystarczającą liczbę nowych pracowników, którzy spełniają ten profil, Państwa organizacja będzie rosła w siłę, będzie bardziej spójna, skuteczna i zyskowna, ponieważ pracownicy będą się doskonalić.

Przedsiębiorcze firmy często ewoluują od małych przedsiębiorstw, które początkowo mogą jedynie pokryć rachunki i wypłacić pensje, do dużych, dochodowych operacji. Konsultant ds. zarządzania David G. Thomson w swojej książce „Blueprint to a Billion” omawia, jak rozwinąć małą firmę przedsiębiorczą w duże przedsiębiorstwo. Podkreśla on pomocną rolę „sojuszy Wielki Brat/Mały Brat”: pomysłowych partnerstw, które służą dużym i małym firmom.

„[Duże firmy] nie są w stanie same stworzyć wszystkiego, co jest im potrzebne do rozwoju, a małe firmy potrzebują sojuszy z większymi firmami, aby zdobywać nowych klientów i rynki. ” (David G. Thomson)
Na przykład autor Jay Steinfeld wykorzystał ten pomysł do rozwiązania problemu: jego firma nie docierała do tylu konsumentów internetowych, ilu potrzebowała. Po zbadaniu różnych możliwości, zawarł „umowę white-label” z Sears i Wayfair, gdzie sprzedawał prywatne wersje swoich zasłon okiennych. Te umowy nie były szczególnie dochodowe, ale przyniosły inne korzyści. Przede wszystkim pozwoliły ludziom Steinfelda zademonstrować Home Depot, że mogą stworzyć oprogramowanie, które łatwo zintegruje się z oprogramowaniem tej gigantycznej sieci. Steinfeld uważał wymaganą inwestycję za małe ryzyko w porównaniu z zasięgiem, jaki może uzyskać jego firma. I wydarzenia pokazały, że miał rację.

Jeżeli chodzi o ciągłą ewolucję Państwa firmy, należy być przygotowanym na zmianę wszystkiego, co wymaga zmiany. Należy badać i być gotowym do modernizacji każdego aspektu działalności. Bez względu na to, jaki poziom rozwoju osiągnie Państwa firma, należy przyjąć do wiadomości, że zawsze można coś poprawić.

„Eksperymentuj bez strachu przed porażką” pozwala Państwu i Państwa pracownikom testować nowe podejścia bez obaw, czy każde z nich się sprawdzi.
Decydując się na eksperymentowanie, trzeba zaakceptować fakt, że może się nie udać. Chodzi przede wszystkim o to, aby ciągle próbować, nawet jeśli się nie uda. Takie próby i testy mogą być osobiście wyzwalające niezależnie od ich wyników, a nawet małe eksperymenty mogą okazać się ważne.

Proszę pomóc swoim pracownikom, aby tak samo jak Państwo chcieli próbować nowych rzeczy, nawet jeżeli i oni mogą ponieść porażkę. Aby Państwa przedsiębiorstwo mogło się rozwijać, muszą rozwijać się również pracownicy. Ich możliwości rozwoju znacznie się zwiększają, gdy są skłonni do podejmowania ryzyka.

„Eksperymentowanie to świadomość porażki”.
Państwa organizacja odniesie większy sukces w rekrutacji pracowników, którzy chętnie próbują nowych rzeczy, jeżeli zbudują Państwo reputację innowacyjnego miejsca pracy. Aby osiągnąć tę tożsamość, należy promować wewnętrzną kulturę „formalnego eksperymentowania”. Na przykład, do działań eksperymentalnych należy podchodzić, organizując najpierw spotkania w formie burzy mózgów, podczas których ludzie rozwijają wiele pomysłów i hipotez. Na przykład, mogą Państwo zbadać, jak osiągnąć większe zamówienia, poprawić zadowolenie klienta, zdobyć więcej poleceń lub promować powtarzalność biznesu.

Dla każdej hipotezy, którą chcą Państwo przetestować, należy zastanowić się, jak dany pomysł może pomóc Państwa firmie. Proszę porównać te rozważania z czasem i kosztami związanymi z testowaniem. Eksperymentować dokładnie, ale szybko – tę strategię były dyrektor Ubera Jeff Holden nazywa „wściekłym eksperymentowaniem”.

Nie należy pozwolić, aby niechętni pracownicy uniemożliwili Państwu przeprowadzenie niezbędnych testów. Powszechne zastrzeżenia wobec regularnego eksperymentowania to:

Pracownicy obawiają się, że mogą stracić pracę, jeżeli określone eksperymenty nie będą przebiegać zgodnie z oczekiwaniami.
Z wyjątkiem specjalistów w dziedzinie badań, większość pracowników nie otrzymuje wynagrodzenia za eksperymentowanie, a nawet udane eksperymenty często dają niewiele korzyści w karierze.
Większość szkoleń pracowników kładzie nacisk na przestrzeganie ścisłych instrukcji i wytycznych, a większość firm nie zachęca swoich pracowników do spekulacji – czyli eksperymentowania.
Firmy oczekują, że pracownicy będą ważyć potencjalne negatywne skutki wszystkiego, co robią. Ta wszechobecna dynamika utrudnia eksperymentowanie.
Większości działów i pracowników brakuje formalnych procesów, które pozwoliłyby określić, jakie eksperymenty warto przeprowadzić.
Większości pracowników brakuje wiedzy analitycznej, niezbędnej do przeprowadzenia rygorystycznych testów.
Pracownicy mają mało czasu lub nie mają go wcale na obowiązki wykraczające poza ich zwyczajową odpowiedzialność. Dotyczy to również czasu na eksperymentowanie i spisywanie wyników tych eksperymentów.
„Wyraź siebie” daje pracownikom pozwolenie na szczere wypowiedzi.
Ludzie rzadko czują się swobodnie w rozmowach z innymi, zwłaszcza w środowisku biznesowym. To zahamowanie może osłabić inicjatywę każdego człowieka. Firmy polegają na sile umysłowej pracowników, ale poważnie ograniczą Państwo ten zasób, jeżeli ludzie będą uważać, że muszą cenzurować wszystko, co mówią.

„W dobie ogromnej odpowiedzialności i natychmiastowego wytykania palcami, swoboda popełniania błędów jest odurzająca.
W biznesie, podobnie jak w życiu, „najlepsza odpowiedź wygrywa”, ale aby przeprowadzić burzę mózgów wspaniałych rozwiązań, ludzie muszą czuć się swobodnie, aby mówić szczerze i oferować różne możliwości. Proszę budować systemy i środowiska, w których Państwa pracownicy będą wiedzieli, że zawsze mogą powiedzieć Państwu prawdę. Komunikować się z nimi szczerze.

Proszę zastosować pięć metod, aby w miarę możliwości zapewnić, że Państwa pracownicy czują się swobodnie w szczerej komunikacji:

Uczestniczyć w spotkaniach działów i zauważyć, czy większość obecnych wydaje się skłonna do szczerych wypowiedzi. Zwrócić uwagę na to, jak liderzy traktują informacje, którymi dzielą się ich pracownicy. Jeśli to konieczne, proszę zmienić nastrój tych spotkań, wzmacniając pracowników i ich przełożonych, że chcą Państwo wiedzieć, co zaobserwowali i że codziennie mają do czynienia z prawdą.
Dokładnie przejrzeć wszystkie raporty pracowników pod kątem tendencji do potwierdzania: powszechnej tendencji ludzi do preferowania dowodów, które pasują do ich istniejących przekonań. Niech przełożeni poprawią raporty, które odzwierciedlają tendencję do potwierdzania lub inne wady poznawcze.
Przeprowadzić indywidualne spotkania z kluczowymi menedżerami, aby ustalić, jakie czynniki, jeżeli w ogóle, mogą przeszkadzać lub opóźniać ważne projekty. Pracować nad wyeliminowaniem barier, które oni zidentyfikowali oraz wszelkich nowych barier, które odkryła Państwa współpraca.
Utrzymywać jak najbardziej płaską hierarchię w firmie. Pomaga to w eliminacji odgórnych nieefektywności, przerzucania się obowiązkami, niepotrzebnych opóźnień i podobnych problemów biurokratycznych, takich jak myślenie polityczne, pozerstwo i błędna komunikacja.
Proszę starać się być godnym wzorem do naśladowania w zakresie mówienia prawdy dla wszystkich swoich pracowników.
„Enjoy the Ride” przyznaje, że biznes i życie mogą być trudne, ale pozytywne nastawienie pomoże Państwu znaleźć dobro w trudnych czasach.
Nawet jeżeli zdecydują się Państwo na pełny kierunek działania w życiu lub w biznesie, droga może nie być gładka. Mogą Państwo napotkać zniechęcające problemy i niepowodzenia. Od Pana nastawienia zależy, jak będzie Pan reagował na to, co przyniesie życie lub biznes. Lepiej będzie, jeżeli usiądzie Pan wygodnie i będzie się delektował swoją życiową podróżą, niezależnie od jej zwrotów, zakrętów i komplikacji. Życie jest krótkie, więc proszę się dobrze bawić w codziennych czynnościach i w biznesie – zabawa jest tym, na co Państwo zasługują. Każdy zasługuje na zabawę.

„Aby odnieść sukces, potrzebny jest przyjaciel, który powie Pani w twarz, że się Pani myli, a jednocześnie będzie Pani kibicował na każdym szalonym kroku”.
Pani zdolność do wytrwałości i pozytywnego nastawienia sprawia, że jest Pani inspirującym wzorem do naśladowania dla swoich pracowników. Nawet jeżeli jest Pan introwertykiem, jest Pan spięty lub trudno Panu przeżywać radość, Pana celem jest bezstresowa pewność siebie. Proszę być przyjaznym dla swoich pracowników. Uśmiechać się do nich, dawać poczucie humoru i powagi. Pokazać, że praca może być satysfakcjonująca, a nie uciążliwa, nawet gdy pojawiają się trudne problemy. Przekazujcie Państwo na żywo, że Państwa firma jest inspirującym miejscem pracy i że lubicie swoją pracę.

Większość kierowników, którzy pracują dla Pana lub z Panem, będzie w naturalny sposób odzwierciedlać Pana postawę i działania w kontaktach z innymi pracownikami. Państwa optymistyczny przykład sprawia, że pozytywność przenika do całej firmy. Nigdy nie należy zapominać, że szczęśliwi pracownicy są bardziej wydajni i zaangażowani. Ich zaangażowanie oznacza lepsze produkty, przychody i zyski.

Smutek czasami towarzyszy szczęściu.
Ani szczęście, ani smutek nie istnieją w odosobnieniu. Czasami szczęście i smutek przeplatają się. Często radość i smutek równoważą się, jak „kwasowość i słodycz w winie”. W rzeczywistości smutek może nadać szczęściu większe znaczenie.

Steinfeld wspomina o śmierci swojej żony Naomi, która zmarła na raka piersi w wieku 47 lat. Byli mężem i żoną od 26 lat, a ona pozostawiła po sobie trójkę małych dzieci. Po śmierci Naomi Steinfeld zrozumiał, że musi przeanalizować i zmienić całe swoje podejście do życia. Dzięki temu przeformułowaniu był w stanie rozpoznać swoje podstawowe wartości i zrozumieć, w jaki sposób radość i smutek mogą współistnieć.

„Życie jest wyścigiem, który ma swój początek i koniec. O tym, czy nasz udział w wyścigu miał szczególną wartość, decyduje to, czego się podczas niego nauczymy i jak to zastosujemy.” (Ferdinand Porsche)
Gdy jest to konieczne, proszę zaakceptować uczucia smutku. Życie bywa ciężkie, ale często szklanka jest jednocześnie „do połowy pusta i do połowy pełna”. Jeżeli potrafią Państwo zachować wdzięczność za to, że mają Państwo coś w szklance, taka postawa da Państwu siłę i wdzięczność w życiu i w biznesie.

O autorze


Jay Steinfeld, założyciel i były prezes Global Custom Commerce, zasiada w zarządach firm i jest dyrektorem spółki publicznej Masonite. Wykłada przedsiębiorczość w Rice University’s Jones Graduate School of Business.

Rate this post