Przygotowując warsztaty biznesowe z negocjacji, w każdym naszym projekcie dopasowujemy harmonogram spotkania adekwatnie do potrzeb danej grupy. Naszą współpracę rozpoczniemy od wywiadu telefonicznego – i zadania serii pytań.
Oto zestaw pytań, które zwykle stawiamy przed przygotowaniem wstępnego programu szkolenia z negocjacji.
- Co zwykle negocjują uczestnicy?
- Są klientem, sprzedawcą, partnerem we wspólnym przedsięwzięciu? Jaka jest ich rola i zadania podczas negocjacji?
- Jak można opisać ich typowych „przeciwników” negocjacyjnych?
- Co robią zawodowo, jakie mają stanowiska
- Jaki typ negocjacji preferują (twarde, miękkie, zorientowane na problem…)
- Jak przebiegają typowe negocjacje (etapy?
- Jakie techniki negocjacyjne znają i stosują uczestnicy?
- Na których etapach negocjacji jest najwięcej problemów, jakie to są problemy?
- Jak długo trwają typowe negocjacje?
- Co następuje po nich – długa współpraca czy krótki, jednorazowy kontrakt? Czy chodzi tu u załatwienie sprawy szybko, czy zbudowanie trwałej relacji?
- Jakie nieetyczne zagrania w negocjacjach pojawiają się po obu stronach?
- Czy uczestnicy grali już na szkoleniach w jakieś gry negocjacyjne?
- Czy mają – jeśli jej potrzebują – wiedzę ekonomiczną np. do obliczenia wysokości rabatu itp.?
- Plus wybrane pytania z zakresu SPRZEDAŻ jeśli są to negocjacje handlowe