Zapraszamy na zamknięte (grupowe) oraz indywidualne (jednoosobowe) szkolenia rozwijające umiejętność asertywnego komunikowania się ze współpracownikami, w relacjach handlowych lub w życiu prywatnym. Nasze podejście do szkoleń miękkich zostało docenione w trzech ostatnich rankingach firm szkoleniowych. W każdym z nich zajęliśmy miejsce na podium (więcej o rankingach). Prowadzimy szkolenia tradycyjne oraz online.

Szkolenia asertywność uczą

  1. Asertywnie (skuteczne ale empatyczne i nieagresywnie) wyrażać swoje myśli, emocje,  potrzeby, opinie i decyzje
  2. Komunikować się w sposób odważny i spokojny za razem, jasno przedstawiać swoje stanowisko i intencje, jednocześnie wykazując empatię w stosunku do współrozmówców
  3. W przyjazny, ale jednoznaczny sposób odmawiać lub wyrażać konstruktywną krytykę
  4. Mówić o swoich potrzebach i oczekiwaniach w sposób wyważony ale zauważalny.
  5. Spokojnie reagować na krytykę, trudne polecenia i inne trudne komunikaty ze strony współpracowników
  6. Radzić sobie z własnymi przekonaniami i samooceną, która może ograniczać nas w czasie trudnej rozmowy.
  7. Myślenia i wypowiadania się z odpowiednią dawką pewności siebie (wzmocnienie pewności siebie i samooceny – oparte na analizie swoich rzeczywistych silnych stron, a nie manipulacji)

Warianty szkolenia z asertywności

Program budowany jest zależnie od specyfiki grupy uczestników:

  1. Menedżerowie – asertywność w kontaktach ze współpracownikami, przełożonymi, ale nade wszystko – asertywne i jednocześnie motywujące komunikowanie się z podwładnymi, w sytuacjach związanych z oceną, motywowanie, delegowaniem itp.
  2. Specjaliści – asertywność w relacjach ze współpracownikami, asertywna komunikacja z przełożonymi
  3. Handlowcy i pracownicy obsługi klienta – asertywna komunikacja z klientami w różnych sytuacjach (od analizy potrzeb po radzenie sobie z reklamacjami)

Przykładowa tematyka (zależnie od potrzeb danej grupy):

  • Jak odróżnić asertywność od zachowań uległych czy agresywnych?
  • Komunikacja w trudnych sytuacjach – kwadrat komunikacyjny von Thun’a
  • Model pełnej ekspresji – jak wyrażać siebie w sposób asertywny
  • Moja postawa życiowa, idee irracjonalne Ellisa
  • Wybrane techniki asertywne
  • Asertywne odmawianie, wyrażanie krytyki, stawianie granic i akcentowanie swoich potrzeb
  • Przechodzenie od komunikacji negatywnej (narzekanie, roszczenia, negacja, unikanie) do konstruktywnej (proponowanie i poszukiwanie rozwiązań, empatyczne słuchanie, samokontrola emocji, nastawienie na kooperację)

Program tego szkolenia planowany jest zwykle na 1 dzień (8h zajęć).

Warsztat prowadzony jest w grupach do 16 osób, metodami interaktywnymi. Przede wszystkim są to scenki (ćwiczenie asertywnych zachowań i komunikatów w sytuacjach analogicznych do pracy zawodowej), wspierane grami komunikacyjnymi, testem osobowościowym i mini-prezentacjami prowadzącego.

4.6/5 - (34 votes)