Dlaczego odwołanie, albo zmiana terminu szkolenia wiążą się z dodatkowymi opłatami? Wynika to z trzech zagadnień:
- Nie chcemy stawiać naszych trenerów przed nagłym, na ostatnią chwilę, zmniejszeniem ich wynagrodzenia. Dlatego stosujemy zasadę, że jeśli odwołaliśmy im termin na mniej niż 14 dni przed szkoleniem – otrzymają wynagrodzenie. A tymczasem wynagrodzenia trenerów stanowią 58% kosztów naszej firmy (reszta to koszty innych wynagrodzeń, biurowe, materiałów i sprzętu szkoleniowego, IT itp). W tych ostatnich 14 dniach przed szkoleniem nie mamy już też szansy dać trenerom innego szkolenia do realizacji – większość naszego kalendarza rezerwujemy z wyprzedzeniem od 40 do 60 dni.
- Bycie kameralnym zespołem (tylko siedmiu trenerów) ma swoje plusy – wysoka selekcja trenerów pozwoliła nam na zajęcie trzeciego miejsca w rankingu polskich firm szkoleniowych (wyniki: rating.edu.pl). Jednak oznacza też, że jeśli dany termin rezerwujemy dla Państwa, często musimy rezygnować z obsługi innych zapytań (dla 25% trafiających do nas zapytań wysyłamy odmowną odpowiedź). Jeśli więc ktoś rezygnuje ze szkolenia na ok. miesiąc lub mniej, to dla nas oznacza to koszty. Po pierwsze, związane z wysiłkiem przygotowania szkolenia, które nie dojdzie do realizacji (a wszystkie nasze programy są tworzone pod konkretną grupę, na podstawie przeprowadzonej indywidualnie analizy potrzeb). Po drugie – to koszt utraconego alternatywnego kontraktu (linie lotnicze czy hotele chronią się przed tym, stosując tzw. overbooking, ale my oczywiście tego nie stosujemy).
- Wielu naszych klientów to firmy międzynarodowe, dlatego nasi anglojęzyczni trenerzy część szkoleń prowadzą za granicą. Planując swoje kalendarze, z dużym wyprzedzeniem kupują bilety lotnicze. W przypadku odwołania szkolenia albo zmiany jego terminu, zwykle nie są już w stanie zwrócić biletów.