Zapraszamy na szkolenia handlowe wyróżnione aż w trzech ostatnich rankingach firm szkoleniowych – w każdym z nich zajęliśmy miejsce na podium (więcej o rankingach).
Nasze warsztaty dotyczą różnych zagadnień sprzedażowych, od procesu i technik sprzedaży, przez psychologię pracy i budowania relacji z klientem, po negocjacje, analizę transakcyjną i zarządzanie czasem handlowca. Szkolimy też menedżerów zespołów handlowych: z zarządzania zespołami, coachingu, motywowania, budowania strategii sprzedaży. Nasze szkolenia handlowe tradycyjne oraz online prowadzą wyłącznie trenerzy z wieloletnim osobistym doświadczeniem w sprzedaży i zarządzaniem, zdobytym w renomowanych firmach.
Szkolenia handlowe – zamknięte i indywidualne
Warsztaty dla handlowców prowadzimy w układzie zamkniętym – dostosowując program do potrzeb konkretnej firmy. Alternatywnie, prowadzimy też indywidualny coaching handlowy i z zakresu zarządzania sprzedażą (także w czasie wizyt handlowych u klienta). Jeśli chcą Państwo otrzymać niezobowiązującą ofertę – prosimy o kontakt.
Szkolenie – psychologia dla handlowców
To nietypowe szkolenie „Psychologia dla przedstawicieli” stanowi kontynuację warsztatów dot. procesu sprzedaży, etapów wizyty handlowej i technik sprzedaży. Często jest też uzupełnieniem warsztatów negocjacyjnych. Szkolenie nie tylko pozwala poprawić swoją skuteczność w sprzedaży. Wywiera też pozytywny wpływ na zmianę postaw w życiu prywatnym handlowca (np. w relacjach z rodziną).
Budowanie relacji handlowych jest sztuką. To, w jaki sposób wchodzimy w relacje w sferze zawodowej jest odzwierciedleniem naszej osobowości, naszych wyobrażeń i doświadczeń. W relacjach z klientami handlowcy wchodzą nieświadomie w role np. krytycznego rodzica, racjonalnego dorosłego lub spontanicznego dziecka. Dla dobrego handlowca ważna jest świadomość tych ról i umiejętność właściwego ich harmonizowania w pracy.
Program tego szkolenia handlowego dostarcza wiedzy i pozwala praktycznie przećwiczyć jak wykorzystać analizę transakcyjną we własnym rozwoju i w sprzedaży (jak również w relacjach prywatnych czy rodzinnych).
Korzyści dla uczestników tego warsztatu:
- Poznanie podstaw analizy transakcyjnej.
- Świadomość własnych barier komunikacyjnych handlowca.
- Świadomość mechanizmów unikania prawdziwego kontaktu z rozmówcą.
- Nabycie praktycznych umiejętności autentycznego komunikowania i empatycznego patrzenia na drugą osobę w czasie wizyty handlowej.
- Zaangażowanie i przekonanie uczestników do zmiany postaw w pracy z klientami.
Metody pracy na tym szkoleniu handlowym:
Przedstawione tu szkolenie handlowe jest prowadzone metodą warsztatową. Uczestnicy będą analizowali sytuacje ze swojego życia zawodowego i łączyli je z wiedzą o analizie transakcyjnej. Będą mieli też okazję analizować trudne sytuacje z życia zawodowego oraz przećwiczyć, jak można je przeprowadzić skuteczniej w przyszłości. Każdy z uczestników szkolenia handlowego wypełni test, który pokaże ich mocne i słabe strony wg analizy transakcyjnej.
To szkolenie handlowe szczególnie polecamy dla:
Sprzedawców i negocjatorów z co najmniej rocznym doświadczeniem, znających podstawy procesu sprzedaży i szukających rozwiązań pozwalających wyróżnić się na rynku, budować ponadprzeciętne relacje i trwale wiązać ze sobą klientów. To szkolenie handlowe nie jest polecane jako pierwszy warsztat dla początkujących handlowców.
Szkolenie jest też polecane menedżerom zespołów handlowych chcących budować pozytywne i trwale relacje ze swoimi handlowcami.
Szkolenie handlowe – analiza transakcyjna
A oto inny przykład naszego szkolenia handlowego:
Dzień pierwszy – podstawowa wiedza o grach psychologicznych w transakcji klient – sprzedawca
- Rozpoczęcie warsztatu.
- Przedstawienie się trenera i uczestników.
- Przedstawienie programu, kontrakt z grupą.
- Informacje o programie.
- Zastosowanie analizy transakcyjnej w życiu zawodowym handlowca.
- Poznanie podstaw analizy transakcyjnej poprzez analizę zachowań przedstawionych na wyświetlanym filmie.
- Trzy podstawowe stany Ja wg analizy transakcyjnej: „Rodzic”, „Dorosły”, „Dziecko”.
- Jak to się dzieje, że rozpoznajemy je intuicyjnie?
- Analiza transakcyjna w pracy handlowca.
- Analiza transakcyjna tłumaczy zachowania ludzi będących w kontakcie ze sobą – podczas wspólnej pracy, handlowania, w obsłudze klienta.
- Jest to metoda pozwalająca zrozumieć reakcje drugiej strony podczas trudnych rozmów handlowych.
- Ta wiedza pozwala skuteczniej porozumiewać i dogadywać się, radzić sobie w trudnych sytuacjach i budować relacje ze współpracownikami i klientami.
- Stany JA: Rodzic, Dorosły, Dziecko – czyli analiza strukturalna
- Mini-wykład i dyskusja uczestników.
- Ćwiczenia zmieniające wiedzę na praktyczne umiejętności handlowe.
- Konsekwencje wyboru stanu JA – wpływ na wizytę handlową
- Dlaczego wszystkie trzy stany „Ja” są jednakowo ważne dla właściwego funkcjonowania zawodowego
- Waga roli „Dorosłego” w życiu zawodowym
- W jakich sytuacjach emocjonalność „Dziecka” i zasadniczość „Rodzica” sprawia, że przestajemy być „Dorośli”.
- Jak nasze zachowanie wpływa na zachowanie klientów i współpracowników.
- Test pokazujący strukturę „stanów Ja” uczestników szkolenia handlowego.
- Analiza własnych szans i zagrożeń w kontaktach z klientami i współpracownikami.
- Analiza egogramów uczestników.
- Co zmienić w swoim egogramie, żeby być lepszym handlowcem?
Dzień drugi – analiza transakcyjna funkcjonalna i gry psychologiczne w pracy
- Transakcje – co umożliwia kontynuowanie i budowanie relacji, a co je przerywa lub blokuje.
- Mini wykład tłumaczący, czym są transakcje w życiu zawodowym i prywatnym.
- Rodzaje transakcji – Jak prowadzimy rozmowy?
- Transakcje komplementarne jako wzorzec poprawnej komunikacji.
- Analiza sytuacji, w których transakcje komplementarne są nieskuteczne lub niepotrzebne.
- Transakcje skrzyżowane jako transakcje konfliktorodne.
- Jak je rozpoznawać i jak ich unikać w rozmowie handlowej.
- Jak wpływamy na rozmowę i na swoich klientów?
- Jak dbać o relacje i … nie odpowiadać na „prowokację” – jak korzystać ze stanu „Dorosły” w kontaktach z klientami.
- Dlaczego tak często nie potrafimy się zrozumieć? – prawidłowa komunikacja handlowca.
- Skąd się bierze nasza niechęć o mówieniu o sobie?
- W jaki sposób utrudnia to komunikację handlowca z klientem?
- Jak wpływa to na skuteczność przekazywania informacji zwrotnej?
- Praktyczne ćwiczenia uczące prawidłowej komunikacji.
- Gry psychologiczne – czyli jak powtarzamy określone relacje kończące się dyskomfortem psychicznym.
- W co grają nasi klient podczas rozmowy handlowej?
- W co gramy my sami?
- Dlaczego ludzie podejmują gry psychologiczne w pracy mimo iż każda gra kończy się dyskomfortem i tworzy konflikt?
- Dlaczego gry psychologiczne są niebezpieczne?
- Jak nie grać, jak nie odpowiadać na gry innych osób i dlaczego jest to … takie trudne?
- Przykłady gier psychologicznych najczęściej spotykanych w sytuacjach handlowych i prywatnych,
- Analiza gier najczęściej spotykanych w pracy handlowca.
- Zasady czystej skutecznej komunikacji wg analizy transakcyjnej
- Zakończenie szkolenia handlowego
- Co jest dla mnie najważniejsze do mojej pracy?
- Co zmienię w swoim sposobie prowadzenia wizyt?
Przedstawione tu szkolenia handlowe mają wyłącznie charakter przykładowy. Chętnie przygotowujemy dla Państwa niezobowiązującą ofertę, w której przedstawimy wstępny program szkolenia handlowego dopasowanego do potrzeb Państwa sprzedawców. Zapraszamy do kontaktu.