Zapraszamy na szkolenia handlowe wyróżnione aż w trzech ostatnich rankingach firm szkoleniowych – w każdym z nich zajęliśmy miejsce na podium  (więcej o rankingach).

Nasze warsztaty dotyczą różnych zagadnień sprzedażowych, od procesu i technik sprzedaży, przez psychologię pracy i budowania relacji z klientem, po negocjacje, analizę transakcyjną i zarządzanie czasem handlowca. Szkolimy też menedżerów zespołów handlowych: z zarządzania zespołami, coachingu, motywowania, budowania strategii sprzedaży. Nasze szkolenia handlowe tradycyjne oraz online prowadzą wyłącznie trenerzy z wieloletnim osobistym doświadczeniem w sprzedaży i zarządzaniem, zdobytym w renomowanych firmach.

Szkolenia handlowe – zamknięte i indywidualne

Warsztaty dla handlowców prowadzimy w układzie zamkniętym – dostosowując program do potrzeb konkretnej firmy. Alternatywnie, prowadzimy też indywidualny coaching handlowy i z zakresu zarządzania sprzedażą (także w czasie wizyt handlowych u klienta). Jeśli chcą Państwo otrzymać niezobowiązującą ofertę – prosimy o kontakt.

4.8/5 - (51 votes)

Szkolenie – psychologia dla handlowców

To nietypowe szkolenie „Psychologia dla przedstawicieli” stanowi kontynuację warsztatów dot. procesu sprzedaży, etapów wizyty handlowej i technik sprzedaży. Często jest też uzupełnieniem warsztatów negocjacyjnych. Szkolenie nie tylko pozwala poprawić swoją skuteczność w sprzedaży. Wywiera też pozytywny wpływ na zmianę postaw w życiu prywatnym handlowca (np. w relacjach z rodziną).

Budowanie relacji handlowych jest sztuką. To, w jaki sposób wchodzimy w relacje w sferze zawodowej jest odzwierciedleniem naszej osobowości, naszych wyobrażeń i doświadczeń. W relacjach z klientami handlowcy wchodzą nieświadomie w role np. krytycznego rodzica, racjonalnego dorosłego lub spontanicznego dziecka. Dla dobrego handlowca ważna jest świadomość tych ról i umiejętność właściwego ich harmonizowania w pracy.

Program tego szkolenia handlowego dostarcza wiedzy i pozwala praktycznie przećwiczyć jak wykorzystać analizę transakcyjną we własnym rozwoju i w sprzedaży (jak również w relacjach prywatnych czy rodzinnych).

Korzyści dla uczestników tego warsztatu:

  • Poznanie podstaw analizy transakcyjnej.
  • Świadomość własnych barier komunikacyjnych handlowca.
  • Świadomość mechanizmów unikania prawdziwego kontaktu z rozmówcą.
  • Nabycie praktycznych umiejętności autentycznego komunikowania i empatycznego patrzenia na drugą osobę w czasie wizyty handlowej.
  • Zaangażowanie i przekonanie uczestników do zmiany postaw w pracy z klientami.

Metody pracy na tym szkoleniu handlowym:

Przedstawione tu szkolenie handlowe jest prowadzone metodą warsztatową. Uczestnicy będą analizowali sytuacje ze swojego życia zawodowego i łączyli je z wiedzą o analizie transakcyjnej. Będą mieli też okazję analizować trudne sytuacje z życia zawodowego oraz przećwiczyć, jak można je przeprowadzić skuteczniej w przyszłości. Każdy z uczestników szkolenia handlowego wypełni test, który pokaże ich mocne i słabe strony wg analizy transakcyjnej.

To szkolenie handlowe szczególnie polecamy dla:

Sprzedawców i negocjatorów z co najmniej rocznym doświadczeniem, znających podstawy procesu sprzedaży i szukających rozwiązań pozwalających wyróżnić się na rynku, budować ponadprzeciętne relacje i trwale wiązać ze sobą klientów. To szkolenie handlowe nie jest polecane jako pierwszy warsztat dla początkujących handlowców.

Szkolenie jest też polecane menedżerom zespołów handlowych chcących budować pozytywne i trwale relacje ze swoimi handlowcami.

Szkolenie handlowe – analiza transakcyjna

A oto inny przykład naszego szkolenia handlowego:

Dzień pierwszy – podstawowa wiedza o grach psychologicznych w transakcji klient – sprzedawca

  1. Rozpoczęcie warsztatu.
  • Przedstawienie się trenera i uczestników.
  • Przedstawienie programu, kontrakt z grupą.
  • Informacje o programie.
  1. Zastosowanie analizy transakcyjnej w życiu zawodowym handlowca.
  • Poznanie podstaw analizy transakcyjnej poprzez analizę zachowań przedstawionych na wyświetlanym filmie.
  • Trzy podstawowe stany Ja wg analizy transakcyjnej: „Rodzic”, „Dorosły”, „Dziecko”.
  • Jak to się dzieje, że rozpoznajemy je intuicyjnie?
  1. Analiza transakcyjna w pracy handlowca.
  • Analiza transakcyjna tłumaczy zachowania ludzi będących w kontakcie ze sobą – podczas wspólnej pracy, handlowania, w obsłudze klienta.
  • Jest to metoda pozwalająca zrozumieć reakcje drugiej strony podczas trudnych rozmów handlowych.
  • Ta wiedza pozwala skuteczniej porozumiewać i dogadywać się, radzić sobie w trudnych sytuacjach i budować relacje ze współpracownikami i klientami.
  1. Stany JA: Rodzic, Dorosły, Dziecko – czyli analiza strukturalna
  • Mini-wykład i dyskusja uczestników.
  • Ćwiczenia zmieniające wiedzę na praktyczne umiejętności handlowe.
  1. Konsekwencje wyboru stanu JA – wpływ na wizytę handlową
  • Dlaczego wszystkie trzy stany „Ja” są jednakowo ważne dla właściwego funkcjonowania zawodowego
  • Waga roli „Dorosłego” w życiu zawodowym
  • W jakich sytuacjach emocjonalność „Dziecka” i zasadniczość „Rodzica” sprawia, że przestajemy być „Dorośli”.
  • Jak nasze zachowanie wpływa na zachowanie klientów i współpracowników.
  1. Test pokazujący strukturę „stanów Ja” uczestników szkolenia handlowego.
  • Analiza własnych szans i zagrożeń w kontaktach z klientami i współpracownikami.
  • Analiza egogramów uczestników.
  • Co zmienić w swoim egogramie, żeby być lepszym handlowcem?

Dzień drugi – analiza transakcyjna funkcjonalna i gry psychologiczne w pracy

  1. Transakcje – co umożliwia kontynuowanie i budowanie relacji, a co je przerywa lub blokuje.
  • Mini wykład tłumaczący, czym są transakcje w życiu zawodowym i prywatnym.
  1. Rodzaje transakcjiJak prowadzimy rozmowy?
  • Transakcje komplementarne jako wzorzec poprawnej komunikacji.
  • Analiza sytuacji, w których transakcje komplementarne są nieskuteczne lub niepotrzebne.
  • Transakcje skrzyżowane jako transakcje konfliktorodne.
  • Jak je rozpoznawać i jak ich unikać w rozmowie handlowej.
  • Jak wpływamy na rozmowę i na swoich klientów?
  • Jak dbać o relacje i … nie odpowiadać na „prowokację” – jak korzystać ze stanu „Dorosły” w kontaktach z klientami.
  1. Dlaczego tak często nie potrafimy się zrozumieć? – prawidłowa komunikacja handlowca.
  • Skąd się bierze nasza niechęć o mówieniu o sobie?
  • W jaki sposób utrudnia to komunikację handlowca z klientem?
  • Jak wpływa to na skuteczność przekazywania informacji zwrotnej?
  • Praktyczne ćwiczenia uczące prawidłowej komunikacji.
  1. Gry psychologiczne – czyli jak powtarzamy określone relacje kończące się dyskomfortem psychicznym.
  • W co grają nasi klient podczas rozmowy handlowej?
  • W co gramy my sami?
  • Dlaczego ludzie podejmują gry psychologiczne w pracy mimo iż każda gra kończy się dyskomfortem i tworzy konflikt?
  • Dlaczego gry psychologiczne są niebezpieczne?
  • Jak nie grać, jak nie odpowiadać na gry innych osób i dlaczego jest to … takie trudne?
  • Przykłady gier psychologicznych najczęściej spotykanych w sytuacjach handlowych i prywatnych,
  • Analiza gier najczęściej spotykanych w pracy handlowca.
  1. Zasady czystej skutecznej komunikacji wg analizy transakcyjnej
  1. Zakończenie szkolenia handlowego
  • Co jest dla mnie najważniejsze do mojej pracy?
  • Co zmienię w swoim sposobie prowadzenia wizyt?

Przedstawione tu szkolenia handlowe mają wyłącznie charakter przykładowy. Chętnie przygotowujemy dla Państwa niezobowiązującą ofertę, w której przedstawimy wstępny program szkolenia handlowego dopasowanego do potrzeb Państwa sprzedawców. Zapraszamy do kontaktu.