Jakimi metodami można poza salą szkoleniową inspirować postawy i zachowania społeczne załogi? Sprawdź jak do nauki wykorzystujemy gry i zabawy przestrzenne.
Dzisiaj na naszym firmowym blogu prezentujemy naszą autorską grę, która niejednokrotnie uatrakcyjnia prowadzone przez nas wyjazdy integracyjne, imprezy team building, albo szkolenia HR. Jest to zabawa typowo fabularna, o nietypowej charakterystyce – nie polecamy jej każdej grupie uczestników zajęć. Podczas jej prowadzenia należy bezwzględnie zagwarantować profesjonalny poziom bezpieczeństwa: wyposażenie i rekwizyty, regulamin zajęć, odpowiednia obsługa instruktorska. Publikujemy tu całościowy regulamin symulacji – do zastosowań niekomercyjnych, jedynie dla konsultantów non profit lub wewnętrznych.
Witamy w superfastfoodowym barze dla olbrzymów. Naszą misją jest serwowanie napojów i posiłków w ciągu 1 minuty od złożenia zamówienia. Naszymi klientami są olbrzymi.
Gratulujemy zatrudnienia w naszym barze!
Zasady działania baru:
- W ogródku piwnym są stoliki, przy każdym siedzi 1 olbrzym. Każdy może w dowolnym momencie złożyć zamówienie. Jeśli to zrobi, należy podać mu posiłek w maks. minutę.
- Role olbrzyma odgrywać będzie prowadzący. Będzie on podchodził do stolika i krzyczał „Kelner”. Jednocześnie przy stoliku zostawi kartkę z zamówieniem. Zamówienie uznaje się za zrealizowane jeśli jest podane w minutę od chwili gdy olbrzym krzyknie „Kelner”. Za każde takie zamówienie otrzymacie 1 cukierek.
- Za każde zamówienie zrealizowane po czasie, doniesione do złego stolika, rozlane lub upuszczone tracicie 1 cukierek.
- W naszej restauracji podajemy duże porcje. Porcja jest właściwa gdy zajmuje 80% naczynia w którym jest podawana (dot. podawanych w naczyniach).
- Nasi klienci nie lubią czekać na rachunek. Gdy zjedzą, mogą w każdej chwili krzyknąć „Rachunek”. Wtedy w ciągu maks. 1 minuty należy im przynieść rachunek wypisany dużą czcionką na kartce A4 (musi na nim być nazwa posiłku i cena). Za rachunek dostarczony prawidłowo i na czas otrzymacie 1 cukierek. Za błędny, zaniesiony do złego stolika, lub po czasie, stracicie 1 cukierek. Dodatkowy warunek: resztki ze stolika należy odnieść na zaplecze natychmiast po wręczeniu rachunku.
- W każdej chwili może pojawić się kontrola skarbowa. Zażąda ona od Was 2 informacji: na jaką kwotę wystawiono już dziś rachunki, oraz na jaką wydano posiłki, których jeszcze niezafakturowano. Jeżeli w 20 sekund udzielicie prawidłowej odpowiedzi, otrzymacie cukierek. Za nieudzielenie lub błędną odpowiedź – stracicie go.
- Wszystkie posiłki przygotowywane są na zapleczu, dopiero gdy klient je zamówi. Nie wolno gotować „na zapas” – byłoby to potem nieświeże.
- Teraz macie 20 minut na przygotowanie się do otwarcia restauracji, w tym zdobycie wody.
Sprzęt Dla trenera
40 ogórków, 10 marchwii, 10 cebul
2 worki ziemniaków
7 miednic Archimedesa
4 wiadra z „lania wody na linach”
Wąż ogrodowy z Archimedesa
Drągi do noszy lub inne – 10 sztuk
Na miejscu znajdź 12 kamieni
6-7 baniaków z tratw
20 kartek A4 na każdą rundę, parę markerów
Taśma znakująca
Zalaminowane kartki z fizjonomiami olbrzymów – 10 sztuk
Zalaminowane kartki z zamówieniami
15 śledzi do namiotu
Przygotowanie:
- znajdź spory teren trawiasty – min 15×15 metrów, w środku mogą być drzewa lub przeszkody. Obok musi być źródło wody – kran ogrodowy lub jeziorko
- na boku terenu na ziemi taśmą ustal kwadrat 3x3m – to będzie zaplecze knajpy
- na reszcie terenu losowo połóż na ziemi kartki z fizjonomiami olbrzymów, przez dziurkę przytwierdź je szpilką do trawy by ich nie wywiało
- na zaplecze znieś cały sprzęt do przyrządzania posiłków
- prowadź grę wg. regulaminu