Zapraszamy na szkolenia dla prezenterów, mówców, trenerów i menedżerów. Prowadzą je – tradycyjnie oraz online, w interaktywny, inspirujący sposób – trenerzy z listy rankingowej 22 najlepszych polski trenerów i mówców (więcej o rankingach).
Cele szkolenia z prowadzenia prezentacji:
- Rozwój umiejętności przygotowania atrakcyjnej i skutecznej (zaspokajającej oczekiwania mówcy i odbiorców) prezentacji
- Poznanie technik i metod wykorzystywanych przez mówców i prezenterów (np storytelling)
- Ćwiczenie umiejętności publicznego przemawiania i prezentowania
- Ćwiczenie świadomego dostosowania stylu, formy i treści prezentacji do jej celu (marketingowego, sprzedażowego, motywacyjnego itp.)
Efekty szkolenia z prezentacji:
- Praktyczna umiejętność przygotowania i przeprowadzenia prezentacji która spełnia cele mówcy i zaspokaja oczekiwania odbiorców
- Umiejętność takiego prowadzenia prezentacji, by osiągnąć jasno określony cel (np. przekonanie grupy, wygenerowanie zapytań od klientów, wykreowanie pożądanych postaw, zbudowanie wizerunku)
- Zdolność eliminowania tremy
- Umiejętność panowania nad grupą słuchaczy
- Świadomość mocnych i słabych stron własnego stylu przemawiania
Ok 50% czasu szkolenia z prezentacji to symulacje na scenie – każdy z uczestników opracowuje fragment prezentacji, przeprowadza prezentację przed grupą, a następnie otrzymuje informacje zwrotne od trenera i od pozostałych uczestników. W mniejszych grupach tego typu scenki prezentacyjne powtarzane są 2 lub 3 razy.
PRZYKŁADOWY ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:
1. Kiedy technika prezentacji jest efektywnym narzędziem komunikacji:
- Przypomnienie podstawowych wiadomości o komunikacji
- Przemówienia i prezentacje – kiedy jest stosować
- Style komunikowania się i przyswajania informacji
- Ćwiczenia rozwijające umiejętność komunikowania się uczestników.
2. Przygotowanie prezentacji i przemówień publicznych:
- Przygotowanie sali prezentacyjnej i sprzętu audiowizualnego
- Przygotowanie konspektu prezentacji, dobór treści
- Anegdoty, żarty i pytania retoryczne – jak dobrać je do prezentacji?
- Jak wygłosić przemówienie „z marszu”, czyli przygotowanie bez przygotowania
3. Słucha się oczami, czyli komunikacja niewerbalna
- Ubiór i wygląd zewnętrzny
- Panowanie nad gestami i tikami
- Dopasowanie gestykulacji i mimiki do stylu i osobowości mówcy
- Techniki niewerbalne odwracające uwagę od treści prezentacji
- Techniki niewerbalne podkreślające treść prezentacji
- Praktyczne ćwiczenia rozwijające umiejętność komunikowania się niewerbalnego
4. Prowadzenie prezentacji
- Panowanie nad tremą
- Przywitanie gości, rozpoczęcie prezentacji
- Utrzymywanie kontaktu emocjonalnego z odbiorcą
- Techniki podtrzymywania uwagi
- Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami
- Reagowanie na nietypowe sytuacje podczas prezentacji
- Odpowiadanie na pytania uczestników
- Podsumowania
5. Podstawy psychologii społecznej – zasady wywierania wpływu na grupę:
- Lubienie i sympatia
- Dlaczego ulegamy wpływom ludzi, których lubimy
- Jak być lubianym przez innych, jak dać się polubić uczestnikowi prezentacji w ciągu kilku minut
- Zasada autorytetu – jak szybko zbudować autorytet i jak go wykorzystywać w przemówieniach
- Zasada konsekwencji i zaangażowania – jaki jest idealny sposób na 100% poparcia w wyborach i dlaczego nikt go nie wykorzystuje?
- Społeczny dowód słuszności, czyli dlaczego większość społeczeństwa myśli, że większość społeczeństwa ma rację? I jak to wykorzystuje ta mniejszość, która wie, że wcale tak nie jest?
- Zasada podobieństwa – czyli opowieść o sukcesie programu Big Brother
- Zasada kontrastu – czyli rzecz o tym, czy najpierw prezentować produkt drogi czy tani
- Zasada niedostępności – dlaczego Adam zerwał jabłko?
6. Symulacja prezentacji – główny blok szkolenia, ok 50% czasu
Wszyscy uczestnicy (po kolei) wcielają się w role różnych prezenterów, prowadzą prezentacje i otrzymują informację zwrotną od innych uczestników oraz trenera (dzień ćwiczeniowy – scenki, praca z kamerą).
Scenki przeplatane są krótkimi grami rozwijającymi umiejętność komunikacji werbalnej.